Expertiza accidentelor auto
Stabilirea dinamicii producerii accidentului, a vitezei de deplasare a autovehiculului și a posibilităților de evitare a accidentului de către conducătorul auto sau de către victimă.
Expertiza criminalistică a accidentelor auto reprezintă un domeniu complex, fiind posibile o serie de determinări științifice pentru stabilirea dinamicii sau a identificării unui autovehicul implicat în eveniment.
Dintre serviciile pe care le putem oferi, amintim:
- Observații sau obiecțiuni cu privire la modul în care au fost analizate anumite evenimente rutiere, în cadrul unor expertize criminalistice judiciare, precum și asupra opiniilor formulate de către alți experți criminaliști.
- Stabilirea dinamicii producerii accidentului după urmele rezultate în urma acestuia, constând într-o prezentare a derulării evenimentului rutier potrivit interpretării tuturor probelor puse la dispoziție;
- Determinarea vitezei de deplasare a autovehiculelor implicate în accident după urmele de frânare sau derapare și a altor consumuri de energie cinetică rezultate din amplitudinea deformaţiilor, distanţa de proiectare a pietonilor sau a altor repere şi obiecte;
- Stabilirea direcțiilor de deplasare ale autovehiculelor implicate și a pozițiilor ocupate de acestea pe drumul public, înainte și după producerea impactului.
- Determinarea locului impactului în raport cu axul drumului, a marginilor acestuia sau în raport cu alte repere topografice.
- Stabilirea poziţiei pietonului sau a biciclistului în raport cu autovehiculul, la momentul impactului și a legăturilor de cauzalitate cu anumite vătămări corporale.
- Stabilirea momentului apariţiei stării de pericol și celui a declanșării stării de pericol iminent, pentru conducătorul auto sau victimă.
- Stabilirea distanțelor sau a timpilor parcurși de conducătorul auto sau de pieton, din momentul declanșării stării de pericol până în cel al impactului;
- Stabilirea posibilităților de evitare a accidentului din partea conducătorului auto și a victimei
- Examinarea pneurilor şi jantelor deteriorate pentru a se stabilii cauza depresurizării pneului şi a momentului în care a început acest proces în raport cu cel al impactului (analiza raportului cauză-efect);
- Identificarea generică sau individuală a unui autovehicul, în cazul evenimentelor rutiere cu fugă de la locul faptei, prin analiza urmelor rezultate: lichide, pământ, particule de vopsea, cioburi, urme lăsate de pneuri, etc.